“Next Level, een framework dat volledig op de wensen van de klant kan worden ingezet”
Zeven jaar geleden werd gestart met het opzetten van het Next Level Framework. Dit kan worden gezien als de fundering, deze is omvangrijk en flexibel zodat we hierop alle klantapplicaties kunnen bouwen.
“Aan Next Level is door een team ontwikkelaars jaren ontwikkeld. Niet alleen worden continu nieuwe modules toegevoegd, ook wordt de code van het hele project up-to-date gehouden”, begint teamleider en hoofdprogrammeur Bas Schurink. “In nauw overleg met de klant stemmen we Next Level volledig op diens wensen af. Aan de reeds ontwikkelde modules worden enkele klantspecifieke onderdelen toegevoegd. Het resultaat voelt als een maatwerkoplossing voor de klant. Met name de klant van onze klant moet het gevoel van gebruiksgemak ervaren. Ervaringen van onze klanten gebruiken we weer als input om het Next Level Framework uit te breiden.”
Informatie op één plek
Inmiddels zijn er al tientallen verschillende modules ontwikkeld, elk met eigen toepassingsmogelijkheden. Om subsidies mee aan te vragen, om opleidingstrajecten in onder te brengen, om dashboards weer te geven, rapportages in te zien of de administratie te beheren. “Het fijne van zo’n applicatie is dat alle informatie op één plek wordt samengebracht”, merkt Bas op. “Dat zorgt voor overzicht. Toegang verkrijgen kan op allerlei manieren, conform de wens van de klant.”
Update
Applicaties die door een klant in gebruik zijn genomen, worden volgens Bas regelmatig ge-updatet. Zo’n update wordt over het algemeen één keer per maand uitgevoerd, zegt hij. “Dat doen we in overleg, op een moment dat de klant er het minste van merkt. Het kan ook zijn dat we op basis van feedback van klanten besluiten de look and feel, de uitstraling iets aan te passen. Meestal in overleg met een designer. Dat komt de gebruiksvriendelijkheid weer ten goede.”
Nieuwe features
De feedback komt niet alleen van klanten, maar ook vanuit het eigen team, maakt Bas duidelijk. Hij vertelt dat er wekelijks overleg is over de functionaliteit van een Next Level-module. “Het kan zijn dat we zelf verbeterpuntjes hebben ontdekt, maar ook dat we op basis van de nieuwste ontwikkelingen aanpassingen doorvoeren. We kijken dan vooral naar criteria als gebruiksgemak, overzicht en dergelijke.” Op basis van wensen van klanten of geluiden uit de markt wordt er bovendien in zo’n bijeenkomst besproken aan welke nieuwe toepassingen behoefte is. Volgens Bas komen er dan ook maandelijks nieuwe features uit.
Verbeteringen
Een voorbeeld daarvan is een nieuwe koppeling met de KvK. “De nieuwe KvK methodiek applicatie verschijnt in april en daarmee komt de oude te vervallen. In de nieuwe versie zijn een aantal verbeteringen aangebracht zoals het onderdeel correspondentie en het gebruiksgemak. Zo staan de ontwikkelingen rondom deze module nooit stil en komen er steeds nieuwe versies. Tot grote tevredenheid van onze klanten.”