Steun in de rug voor werknemers en werkgevers in de schildersbranche

Steun in de rug voor werknemers en werkgevers in de schildersbranche

Wie zich als werknemer in de schilders- of onderhoudsbranche wil laten om- of bijscholen, kan daar subsidie voor krijgen van Stichting Mijn Carrière. Werkgevers hebben in zo’n geval de mogelijkheid compensatie voor verletkosten aan te vragen. Via de website van de stichting, www.startmijncarriere.nl, kan dat op een eenvoudige manier worden geregeld.

Christina Kwee is teamleider bij Gilde-BT Software & Services en in die hoedanigheid betrokken bij ‘Stichting Mijn Carrière’. Ze legt uit dat de portal ter ondersteuning van de stichting is ingericht volgens de wensen van de klant. “De portal is dusdanig ontwikkeld dat het aanvragen van subsidie voor diverse regelingen uiterst eenvoudig is. Onze ervaring in andere branches gebruiken we om de inrichting zo optimaal mogelijk neer te zetten.”

Voorwaarden

Het doel van het initiatief is dat mensen uit de schilders- en onderhoudsbranche door middel van scholing fit en gemotiveerd kunnen doorwerken tot hun pensioen. Gilde-BT verzorgt de gehele administratieve afhandeling voor dit project. De portal faciliteert een flow waarbij voorwaarden worden gecheckt en de aanvrager relevante data moet invullen. Deze subsidiemogelijkheid is bedoeld voor werkgevers en werknemers. Voor een werkgever die werknemers in dienst heeft, is het dankzij deze regeling mogelijk om compensatie voor verletkosten aan te vragen. Belangrijk daarbij is dat de scholing plaatsvindt bij een erkende opleider.

Aanmeldingen

Is aan alle voorwaarden voldaan, dan worden de gegevens in het systeem verwerkt. Werknemers kunnen tot 2.500 euro (exclusief btw) subsidie aanvragen. Het is mogelijk meerdere subsidieaanvragen te doen. Het inschakelen van een loopbaancoach kan eveneens worden vergoed. Werkgevers kunnen per werknemer compensatie voor verletkosten krijgen tot 1.000 euro. “Dat de behoefte in de branche leeft, zien we aan het groeiend aantal aanvragen. In ons maandelijks overleg met CAOP, onze klant en tevens aanspreekpunt voor dit project, horen we dit dan ook terug.”

Optimaliseren

Als teamleider is Christina bij meerdere projecten van Gilde-BT betrokken, vertelt ze. Voor Stichting Mijn Carrière zijn twee van haar collega’s actief die het volledige traject van de subsidieaanvragen beheren en ook regelmatig contact hebben met CAOP. “Onder meer over of alles in de backoffice goed verloopt, maar bijvoorbeeld ook om bepaalde zaken te optimaliseren. Zeker nu er steeds meer aanmeldingen binnenkomen, kan het zijn dat er in de software iets moet worden aangepast. De communicatie over en weer verloopt goed en ook vanuit de sector komen positieve geluiden. Het systeem biedt overzicht en werknemers kunnen nu breder en op de juiste wijze worden ingezet dankzij de bijscholingsmogelijkheden.”

Bekijk meer informatie over Stichtig Mijn Carrière.

Andere nieuwsberichten

Persbericht: Response Instituut BV betreedt nieuwe groeifase onder Gilde-BT Groep

Response Instituut BV betreedt nieuwe groeifase onder Gilde-BT Groep   23 april 2024 - Roermond/Venlo, Nederland  Response Instituut, een toonaangevend instituut in persoonlijke ontwikkeling en professionele training, kondigt vandaag aan dat het klaar is voor een...

Bedrijfsuitje 2024

Gilde-BT Goes Antwerp & Cologne Datum: 19 april 2024 Dit jaar was het weer zover, Gilde-BT ging met de werknemers van Gilde-BT Software & Services, GBT Opleidingen, OVD Opleidingen en UQ Learn er op uit! Dit jaar viel de keuze niet op een, maar op twee...

Samenwerking Gilde-BT en UQ Learn

Innovatieve samenwerking Gilde-BT/UQ Nederland en UQ België; Het nieuwe X in de wereld van social- en microlearning. Datum: 21 december 2023 Gilde-BT en UQ kondigen met trots hun samenwerking voor de Nederlandse markt aan, gericht op het revolutioneren van het...

Medewerker aan het woord: Leon

Medewerker aan het woord: Leon Engels Senior Backoffice medewerker bij Gilde-BT Services Ieder kwartaal geeft een medewerker van Gilde-BT Software en Services een inkijkje in zijn of haar werk. Wij geven deze persoon de vrijheid om kort iets te vertellen over werken...

Medewerker aan het woord: Youri

Medewerker aan het woord: Youri Stickelbruck Teamleader Learning bij Gilde-BT Software Ieder kwartaal geeft een medewerker van Gilde-BT Software en Services een inkijkje in zijn of haar werk. Wij geven deze persoon de vrijheid om kort iets te vertellen over werken bij...

Smart Driver Coaching haalt het beste uit een chauffeur

“Smart Driver Coaching haalt het beste uit een chauffeur” Apployee is een dienstverlener die zich bezighoudt met onder meer performance-verbetering binnen de transportsector en bij logistieke bedrijven. Gilde-BT Software & Services richt zich onder andere op het...

Dankzij feedback perfectioneren we nu SOOB Subsidiepunt

“Dankzij feedback perfectioneren we nu SOOB Subsidiepunt” Goede werknemers vinden en behouden voor de logistiek- en transportsector, dat is één van de belangrijke speerpunten van STL (Sectorinstituut Transport en Logistiek). Gilde-BT is een van zijn partners waarbij...

Stagelopen bij Gilde-BT Software & Services

Stagelopen bij Gilde-BT Software en Services Hoi allemaal,Ik ben Xander Vos, 20 jaar en ik kom uit Deurne. Op dit moment ben ik bezig met mijn zesde semester van de opleiding Software Engineering aan de Fontys Hogeschool in Eindhoven. Het afgelopen half jaar heb ik...

Medewerker aan het woord: Frank

Medewerker aan het woord: Frank van den Essen Directeur Gilde-BT Software Ieder kwartaal geeft een medewerker van Gilde-BT Software en Services een inkijkje in zijn of haar werk. Wij geven deze persoon de vrijheid om kort iets te vertellen over werken bij Gilde-BT...

HTM Leerplein: 100% transparantie in opleidingen en bekwaamheden

HTM leerplein 100% transparantie in opleidingen en bekwaamheden HTM heeft de weg ingezet naar een leven lang ontwikkelen. Daarnaast is het voor de in Den Haag gevestigde personenvervoerder cruciaal dat ze controle hebben op de bekwaamheden van hun medewerkers. Bij de...