“Applicatie BOP wordt steeds veelzijdiger”
Hans Franken, Manager Backoffice
Groot, maar toch ook kleinschalig, zo omschrijft Hans Franken het ROC Midden Nederland. Franken is bij deze onderwijsinstelling actief als manager backoffice bedrijfsopleidingen. “We hebben weliswaar ruim 18.000 cursisten, maar we werken met kleinschalige colleges op 13 locaties waardoor het overzichtelijk blijft. Die locaties zijn allemaal zo gekozen dat ze goed bereikbaar zijn, ook met het openbaar vervoer.”
Groot, maar toch ook kleinschalig, zo omschrijft Hans Franken het ROC Midden Nederland. Franken is bij deze onderwijsinstelling actief als manager backoffice bedrijfsopleidingen. “We hebben weliswaar ruim 18.000 cursisten, maar we werken met kleinschalige colleges op 13 locaties waardoor het overzichtelijk blijft. Die locaties zijn allemaal zo gekozen dat ze goed bereikbaar zijn, ook met het openbaar vervoer.”
ROC Midden Nederland geeft reguliere mbo-opleidingen aan jongeren, maar verzorgt daarnaast bedrijfsopleidingen aan mensen met een baan. “Nascholing, op maat”, zegt Franken. Om zo goed mogelijk aan de wensen van deze doelgroep te kunnen voldoen, ging ROC Midden Nederland in 2010 op zoek naar een partner die een pakket kon bieden waarmee het aanmelden en beheren van gegevens zo efficiënt mogelijk kon gebeuren. “We zijn toen bij Gilde-BT uitgekomen en daar werken we nog steeds naar volle tevredenheid mee samen.”
Het pakket van toen, geeft Franken aan, is inmiddels helemaal afgestemd op de tegenwoordige eisen. “Samen met Gilde-BT evalueren we regelmatig, bekijken dan welke nieuwe ontwikkelingen er zijn en hoe daar op kan worden ingespeeld. De applicatie, BOP, was oorspronkelijk bedoeld voor aanmelding en beheer van (her)examens, maar is in de loop der jaren steeds veelzijdiger geworden.” Hij noemt als voorbeelden de aan de applicatie gekoppelde Idealbetaalfunctie, de mogelijkheid digitale informatie te delen en historie op te slaan. “BOP zorgt enerzijds voor transparantie en overzicht en is daarbij volledig veilig. Dat is ook een absolute voorwaarde.”
“Samen met Gilde-BT evalueren we regelmatig, bekijken dan welke nieuwe ontwikkelingen er zijn en hoe daar op kan worden ingespeeld.”
Franken wijst op de goede wisselwerking met de medewerkers van Gilde-BT die, zo geeft hij aan, meedenken en feedback geven. “Zoals gezegd hebben we regelmatig overleg, zeker twee keer per maand telefonisch en daarnaast ook persoonlijk. Vanuit hun kennis en ervaring op allerlei vlakken komen ze met innovaties, slimmigheden waardoor ons pakket optimaal functioneert en blijft functioneren. Zo hebben ze inmiddels hun Next Level platform geïntroduceerd. Daarmee heeft het BOP-pakket een, zeg maar, nieuwe motor gekregen. Dus ja, de samenwerking verloopt bijzonder plezierig en we zijn bijzonder tevreden over hun aanpak.”
EEN VERGELIJKBAAR VRAAGSTUK ZOALS HANS FRANKEN VAN ROC GILDE OPLEIDINGEN?
Geïnteresseerd in andere klantstories?
TechForce
Jeroen Speelman, Directeur
“Dankzij portal Gilde-BT gestructureerd inzicht in aanvraag WBSO”
SSFH
Eerke Steller, Projectleider vergoedingen
“We kunnen de huisartsenzorg weer meer over de zorg laten gaan”
Techniekfabriek NS
Marian Hafkenscheid, Projectleider opleidingen
“Onderhoud moderne treinen vraagt om up-to-date kennis”
Plusport
Yvonne Loef, Directeur
“Ik kom regelmatig mensen tegen die een van onze cursussen hebben gevolgd”
GVB
Aria Noorlander, Manager Technische Support Opleidingen
“Goed onderhoud vraagt om actuele kennis en vaardigheden”
Connexxion Openbaar Vervoer
Adrie Schalkwijk, Manager L&D
“Een leven lang leren”
USG People
Henk Deen, Functioneel Applicatiebeheerder
“Ik bel nooit voor niets”
Sectorinstituut transport & logistiek
Guus Alfrink, Directiesecretaris
“Vlekkeloze trajecten”