“Ik kom regelmatig mensen tegen die een van onze cursussen hebben gevolgd”

Yvonne Loef, Eigenaar Plusport

E-learning, dat was in 2003 nog min of meer toekomstmuziek. Toch besloten Ron Bruijn en Yvonne Loef hun bedrijf PlusPort te beginnen, gericht op het aanbieden van e-learning cursuspakketten. Veiligheid stond in het begin centraal, vertelt Yvonne Loef. “VCA-certificering ging toen een steeds grotere rol spelen. Maar het heeft wel een tijdje geduurd voordat klanten de mogelijkheden van online cursussen gingen inzien.”

E-learning, dat was in 2003 nog min of meer toekomstmuziek. Toch besloten Ron Bruijn en Yvonne Loef hun bedrijf PlusPort te beginnen, gericht op het aanbieden van e-learning cursuspakketten. Veiligheid stond in het begin centraal, vertelt Yvonne Loef. “VCA-certificering ging toen een steeds grotere rol spelen. Maar het heeft wel een tijdje geduurd voordat klanten de mogelijkheden van online cursussen gingen inzien.”

Tegenwoordig is het internet niet meer weg te denken uit onze samenleving. PlusPort biedt inmiddels een breed pakket trainingen en cursussen, op het gebied van de veiligheid, maar eveneens andere disciplines. Het bedrijf ontwikkelt de modules voor tal van bedrijven wereldwijd. “Die moet aan allerlei regelgeving en voorwaarden voldoen zodat de cursisten na afloop ook een erkend certificaat of diploma ontvangen”, legt Loef uit. “We doen nog altijd heel veel uiteenlopende veiligheidscursussen maar ontwikkelen ook cursussen met andere thema’s, geheel naar de wensen van de klant; maatwerk dus. Toen we begonnen hebben we bovendien Academy software ontwikkeld, een platform voor onze cursussen. Dat hebben we in de loop der jaren doorontwikkeld en dat heeft een grote vlucht genomen.” Klassikale lessen geven, zegt ze, doet het bedrijf niet, maar hun cursussen kunnen daar wel voor worden gebruikt. Enkele jaren geleden ontstond het contact met Gilde-BT, maakt Loef duidelijk. Dat is uitgegroeid tot een hecht partnerschap met een prima wisselwerking, merkt ze op. “Zij hebben heel specifieke logistieke e-learnings die we aan onze klanten aanbieden. Op dat vlak hebben ze veel kennis. Net zoals op het gebied van subsidiëring. Zij hebben de parate kennis over wat wel en wat niet voor subsidie in aanmerking komt; kennis die bij veel bedrijven niet of niet voldoende aanwezig is. Daarnaast biedt Gilde-BT via hun Learning Management Systeem (LMS) onze e-learning pakketten aan.”

“Gilde-BT heeft veel kennis over wat wel en wat niet voor subsidie in aanmerking komt; kennis die bij veel bedrijven niet of niet voldoende aanwezig is.”

Tussen beide bedrijven is er een regelmatige kennisuitwisseling. “Gilde-BT koppelt informatie terug; dat verwerken we in cursussen. Maar we gebruiken feedback van Gilde-BT, maar ook van andere klanten, onderwijsdeskundigen en andere specialisten, eveneens bij het ontwikkelen van nieuwe producten. De markt is continu in beweging en daar willen we zo alert mogelijk op inspelen. Dat kan variëren van een op de actualiteit afgestemde training hoe om te gaan met agressie voor winkelpersoneel tot een vijf-minuten-training op de mobiele telefoon voor zorgmedewerkers. Zo zijn we heel breed actief. En ja, het zal vast regelmatig voorkomen dat ik met mensen in contact kom die een van onze trainingen hebben gevolgd”, sluit Loef glimlachend af.

EEN VERGELIJKBAAR VRAAGSTUK ZOALS YVONNE LOEF VAN PLUSPORT?

2 + 1 =

Geïnteresseerd in andere klantstories?